ISEO Libra Smart

1. configureren: de basis

De ISEO Libra Smart elektronische cilinder wordt geleverd met een set van 3 Master Cards die u nodig heeft om uw smartphone als beheersdevice te koppelen met de Libra Smart. Uw smartphone werkt als centrale beheerder voor alle Smart devices (cilinders, sloten, …) die u wil beheren en waarvoor u gebruikers wil toekennen. Een gebruiker krijgt rechten om één of meerder Smart devices te ontgrendelen.

Zo kan u bijv. toegang geven tot de hoofdingang van uw kantoor aan uzelf als zaakvoerder, door voor uzelf een ‘keytag’ te programmeren in de ISEO Argo App, waarbij u 7 op 7, 24/24 toegang krijgt tot uw kantoor. Stel dat u daarnaast 4 medewerkers heeft die vanaf 9u t.e.m. 17:30u toegang moeten krijgen tot het kantoor, dan zal u deze elk ook een eigen keytag of een user card (naar analogie met een bankkaart) overhandigen die u vooraf hebt geprogrammeerd met uw smartphone in de ISEO Argo App.

Het voordeel van dit offline toegangscontrolesysteem:

  • u heeft geen internetverbinding nodig, dus geen ‘miserie’ met kabels
  • u kan tot 300 gebruikers draadloos programmeren en beheren, dus onbeperkt uit te breiden
  • niemand kan nog sleutels verliezen
  • makkelijk activeren en desactiveren van gebruikers
  • het enige wat u nodig heeft om dit alles te beheren is uw smartphone
  • en waar het uiteindelijk allemaal om draait: u creeërt een veilige omgeving voor uzelf en uw medewerkers.

Zo werkt het:

Stap 1: Connecteer met u smartphone

Om de verbinding te maken met uw smartphone, houdt u de Mastercard vlakbij de ISEO Libra Smart. Hierdoor gaat u ISEO Libra Smart in ‘programmeer modus’ en kan u beginnen met het toevoegen van nieuwe gebruikers.

Master Card Set Iseo Libra Smart

Vooraleer u dit doet, moet u smartphone zelf eerst als ‘beheerder’ worden herkend en gevalideerd. Van zodra dit gebeurd is, is uw smartphone een ‘trusted’ device en kan u met uw smartphone nieuwe gebruikers toekennen aan elk ‘slim slot’ in uw kantoor.

Stap 2: Maak de eerste gebruiker aan

Wanneer u zichzelf als eerste wil toevoegen, gaat u in het hoofdmenu naar Gebruikerslijst. Hier kan u gebruikers toevoegen.

Dit doet u door uw keytag (of badge) in de buurt te houden van de ISEO Libra Smart. Deze herkent de unieke ID (die ook zichtbaar is op de gebruikerskaarten als u hiermee werkt) van de tag of kaart en voegt automatisch een gebruiker toe aan uw ISEO Libra Smart. U kan zelf de naam ervan aanpassen en nadien de nieuwe gebruiker opslaan in de ISEO Argo App.

Daarna verlaat u de ‘programmeermodus’ en kan u de ISEO Argo App afsluiten.

Stap 3: Open uw deur!

Wanneer u nu uw keytag tegen de ISEO Libra Smart houdt, zal deze groen oplichten en kan u, net zoals een conventionele deurknop, uw deur ontgrendelen. U heeft hierbij voldoende de tijd om aan de deurknop te draaien, totdat de deur kan geopend worden. De ‘open tijd’ kan u nadien aanpassen in de ISEO Argo App.

Gelukt? Prachtig! U heeft nu de basis gelegd van uw eigen offline toegangscontrolesysteem.

De ISEO Libra Smart elektronische cilinder wordt geleverd met een set van 3 Master Cards die u nodig heeft om gebruikers aan te maken. Uw smartphone werkt als centrale beheerder voor alle Smart devices (cilinders, sloten, …) die u wil beheren en waarvoor u gebruikers wil toekennen. Een gebruiker krijgt rechten om één of meerder Smart devices te ontgrendelen.

2. wat is een gebruiker

Een Argo App gebruiker is elke ‘slimme sleutel’ die toegang heeft tot 1 of meerdere ISEO Smart devices.

Een ‘slimme sleutel’ kan o.m. een tag zijn (plastic tag die aan een sleutelhanger kan worden bevestigd als alternatief voor een klassieke sleutel), een smart card (ziet er net zo uit als een bankkaart en past perfect in uw portefeuille), of elke smartphone waarop ISEO Argo App is geïnstalleerd. ISEO Argo App bestaat zowel voor Apple als voor Android smartphones en is hier verkrijgbaar:

Download ISEO Argo App in iTunes: ISEO Argo App

Download ISEO Argo App in Google Play: ISEO Argo App

Standaard gebruikers vs. VIP gebruikers

Argo App werkt met 2 type gebruikers: een standaard gebruiker en een VIP gebruiker. VIP gebruikers krijgen automatisch toegang tot deuren waar een standaard gebruiker geen toegangsrechten op heeft. Op die manier kan een administrator heel eenvoudig uitzonderingen op algemene toegangsrechten toekennen aan een specifieke groep van gebruikers. Wanneer u als beheerder een nieuwe gebruiker maakt, zal dit m.a.w. in de meeste gevallen een standaard gebruiker zijn.

Toevoegen van een nieuwe gebruiker

Met de ISEO kaarten kunt u de kaarten uitgeven en deze toevoegen mbv het nummer op de kaart. Toets op het ‘Toevoegen gebruiker’ icoon en vul het kaart/tag nummer in en verbind deze aan een gebruiker Toets ‘Gereed’ om te bevestigen.

gebruikers-iseo-argo-app

Van zodra de gebruiker is toegevoegd is de device actief. Om gebruikers te verwijderen, gaat u naar de functie ‘Bijwerken gebruikerslijst’. Selecteer de te verwijderen gebruiker of selecteer eventueel alle gebruikers indien u alle gebruikers in 1 beweging wil verwijderen. Druk op de toets ‘prullenbak’ en bevestig uw keuze.

Zo eenvoudig is het om gebruikers toe te voegen of gebruikers te verwijderen. Heeft u vragen over offline toegangscontrole? Aarzel niet om één van onze adviseurs te contacteren. Hij licht u graag de mogelijkheden toe.

3. Tijdzones en kantoormodus

Tijdscontrole – ‘Time Check’

Met deze functie stelt een beheerder de start- en einddatum en het start- en einduur in voor elke gebruiker (i.e. kaart, tag, …). Op die manier kan een nieuwe gebruiker automatisch op een bepaald tijdstip worden geactiveerd en nadien ook gedeactiveerd. 

In Argo APP wordt dit visueel weergegeven door ofwel een grijze of een rode klok te tonen in het overzicht van de gebruikers naast elke gebruiker. 

GRIJS = Deze gebruiker kan op dit momentede deur openen en tijdscontrole is ingesteld.

ROOD = Deze gebruiker kan op dit moment de deur niet openen en tijdscontrole is ingesteld.

Tijdzones instellen

Voor elke gebruiker kunnen 2 tijdzones worden ingesteld waarop zij toegang hebben tot een deur. Dit gebeurt voor elke dag van de week.

Bijv.

Jan krijgt toegang tot deur van 8:30u – 12:30u (tijdzone 1) en van 13:30u – 17:30u (tijdzone 2)

Kantoormodus instellen

Tijdens de kantooruren kan Argo App zodanig ingesteld worden dat bepaalde deuren, bijv. van vergaderzalen, permanent open blijven gedurende een vooraf ingestelde tijdsspanne. Dit is de zogenaamde ‘kantoormodus’ in Argo App. 

Ook hier kan een beheerder 2 tijdzones instellen voor elke deur. 

kantoormodus-iseo-argo-1

De deur in kwestie zal tijdens de vooraf ingestelde tijdzones vrij te gebruiken zijn zonder toegangscontrole. 

4. Uitnodigingen verzenden

Uitnodigingen laten beheerders toe dat zij vanop afstand nieuwe gebruikers kunnen aanmaken die zichzelf activeren op het moment dat zij toegang willen tot een bepaalde ruimte in uw gebouw. Met een unieke code en hun smartphone (ISEO Argo App) registreren ze zich op die manier zelf als nieuwe gebruiker.

Hoe werkt dit?

Stap 1: De beheerder maakt een nieuwe gebruiker aan en koppelt hieraan een unieke toegangscode. Aan de registratie van deze nieuwe gebruiker kan de beheerder voorwaarden aan koppelen zoals sloten, tijdzones en andere parameters.

Stap 2: De beheerder verzendt een uitnodiging naar de nieuwe gebruiker via e-mail. Deze gebruiker is nog niet geregistreerd voor de deur(en) waartoe hij toegang moet krijgen. Hij zal dit zelf doen op het moment dat hij toegang wil tot de ruimtes.

Argo brochure-1

Stap 3: De gebruiker ontvangt de mail met de uitnodiging op zijn smartphone en eenmaal bij de deur aangekomen die hij wil openen, opent hij deze net zoals elke andere ISEO Argo App gebruiker. Op het moment dat hij de deur wil openen, wordt hem gevraagd om de code in te geven. Van zodra hij de code correct invoert, gaat de deur open en is smartphone automatisch als nieuwe gebruiker van de deur geregistreerd volgens de voorwaarden/restricties die de beheerder heeft ingesteld.

Argo brochure-2

Wat zijn de voordelen?

Door het systeem van ‘uitnodigingen’ kunnen beheerders vanop afstand nieuwe gebruikers aanmaken zonder dat de beheerder op de locatie moet aanwezig zijn. Dit opent interessante mogelijkheden voor wie bijv. een hotel, B&B of andere locatie heeft waar regelmatig nieuwe bezoekers langskomen die een tijdelijke toegang moeten krijgen tot de locatie.

5. Virtuele sleutels aanmaken

Als u een hotel, B&B of een appartement verhuurt, kunnen uw gasten op elk gewenst moment inchecken door hen een virtuele sleutel te overhandigen.

U betaalt per gebruik

Sleuteloverdracht op afstand is een “Pay per Use”-service die u op elk gewenst moment kunt toevoegen met behulp van de twee extra gratis apps Argo Host en Argo Guest en het Argo Cloud-platform. Het is een optionele service bovenop het standaard Argo-systeem, met een prijs die alleen in rekening wordt gebracht wanneer deze effectief wordt gebruikt. Elke keer dat Argo Host een virtuele sleutel genereert, wordt het sleutelkrediet op de account met één eenheid verlaagd. Een enkele virtuele sleutel kan echter worden gedeeld door alle gasten van dezelfde kamer, in dezelfde verblijfsperiode en voor alle openbare deuren op weg naar de kamer.

sleutels-op-afstand-2

De externe sleutelbezorgingsfunctie kan worden gebruikt voor gasten, terwijl personeel en alle permanente gebruikers de gratis uitnodigingsfunctie kunnen gebruiken om hun telefoons in het slot te registreren.

Hoe werkt het?

Stap 1: De beheerder creëert een virtuele sleutel en overhandigt die via mail, sms, whatsapp, … aan de bezoeker. Dit gebeurt via de Argo Host app. Beheerders kunnen een ongelimiteerd aantal virtuele sleutels creëren.

Stap 2: Uw gast ontvangt de virtuele sleutel en opent hiermee de deur. Dit gebeurt via de Argo Guest App. De virtuele sleutel heeft een beperkte levensduur en kan tot maximum 30 dagen na uitgifte worden gebruikt door uw bezoeker.

sleutels-op-afstand-1

Wat zijn de voordelen?

Door het systeem van virtuele sleutels kunnen beheerders vanop afstand nieuwe gebruikers aanmaken zonder dat de beheerder op de locatie moet aanwezig zijn. Dit opent interessante mogelijkheden voor wie bijv. een hotel, B&B of andere locatie heeft waar regelmatig nieuwe bezoekers langskomen die een tijdelijke toegang moeten krijgen tot de locatie. Virtuele sleutels kunnen van eender waar worden aangemaakt waar een internetverbinding aanwezig is

Wat is het verschil tussen sleutels verzenden en uitnodigingen verzenden?

Virtuele sleutels overhandigen

Als u een hotel, B&B of een appartement verhuurt, kunnen uw gasten op elk gewenst moment inchecken door hen een virtuele sleutel te overhandigen. Virtuele sleutels worden overhandigd aan gasten die tijdelijk in uw gebouw verblijven. Om deze functie te gebruiken download de beheerder de ARGO HOST app op zijn smartphone. Met ARGO HOST maakt de beheerder zoveel sleutels aan als hij wil. De service is een pay-per-use service wat wil zeggen dat u enkel betaalt per afgeleverde sleutel. Hiervoor kan u ARGO KEY CREDITS aanschaffen in de vorm van een CREDIT CARD met 50, 100 of 200 sleutels.

Heb ik voor elke gast een aparte credit nodig?

Neen. Helemaal niet. Stel: een gezin met 2 kinderen logeert in uw vakantiewoning aan de Baltische kust in Polen. Vader heeft een virtuele sleutel ontvangen en kan die delen met moeder en de kinderen. Hiervoor is maar 1 credit nodig.

Virtuele sleutels kunnen van eender waar verzonden worden, op elk gewenst moment. Om de sleutels te kunnen verzenden is er een internet verbinding nodig.

Uw gasten gebruiken de virtuele sleutel in de ARGO GUEST app. Wanneer u een sleutel overhandigt, krijgt uw gast op zijn smartphone de nodige instructies om heel eenvoudig de ARGO GUEST app te installeren en de sleutel te registreren. Van zodra de sleutel is geregistreerd weet ARGO GUEST welke rechten uw gast heeft en kan hij de deur(en) in kwestie openen. Uw gast heeft maximum 30 dagen de tijd om de sleutel te activeren.

Uitnodigingen verzenden

Als u uw medewerkers vanop afstand toegang wil geven tot uw gebouwen, is de functie ‘uitnodigingen verzenden’ van toepassing. De bedoeling is hierbij dat uw medewerker zichzelf registreert aan de deur(en) waartoe u hem toegang wil verlenen. Eenmaal hij heeft geregistreerd, kan hij de deur(en) openen en is hij ‘een nieuwe gebruiker’ in ARGO APP. In tegenstelling tot de functie ‘virtuele sleutels verzenden’ zijn uitnodigingen bedoeld om nieuwe gebruikers aan te maken in ARGO APP, niet zozeer tijdelijke bezoekers. Indien de beheerder in het gebouw zelf aanwezig is, is er in principe zelfs geen internetverbinding nodig. De uitnodigingen worden ‘voorbereid’ aan de deur zelf door de beheerder. Uitnodigingen verzenden is een standaard functionaliteit van ARGO APP en is ook gratis te gebruiken. Een uitnodiging is ongelimiteerd geldig. Er kunnen maximum 300 nieuwe gebruikers worden aangemaakt.

Hebben uw klanten hierover ook vragen? Aarzel niet om één van onze adviseurs te contacteren. Hij licht u graag de mogelijkheden toe.

virtuele-sleutel-uitnodigingen

weldra meer…